Saturday, January 14, 2012

121 Kursus Baru Bidang Berpotensi Diperkenal di Universiti Tahun Ini

salam NurizNabilah.

Berita terbaru yang dipetik melalui Berita Harian Online, DL rasa mungkin menjadi berita baik & gembira bagi pelajar2. Sebanyak 121 kursus dalam beberapa bidang pengajian baruakan diperkenalkan di universiti tempatan pada tahun ini, kata Menteri Pengajian Tinggi,Datuk Seri Mohamed Khalid Nordin. Bidang tersebut jugak berpotensi diluluskan kerana dapat memenuhi keperluan Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA) dan pasaran industri akan datang.


Bidang baru tersebut adalah PERISIAN KOMPUTERJURUTERA TEKNOLOGI PERBANKAN ISLAMPERTANIAN & PROGRAM BERASASKAN PERTANIAN, SAINS KESIHATANSAINS SUKANPELANCONGAN & HOSPITALITI serta KEUSAHAWANAN.

Pelajar digalakkan untuk merebut & memohon mengikuti bidang pengajian dalam 121 bidang baru ini bagi mengelakkan persaingan dalam merebut tempat ke bidang lain terutamanyabidang popular seperti PERUBATAN & UNDANG-UNDANG.


Bidang baru ini mempunyai kadar kebolehpasaran yang tinggi & oleh itu penuntut digalak memohonnya.

DL Karnival Pengajian Tinggi amatlah bagus, jadi rebutlah peluang yang anda utk memilih yang terbaik dalam hidup ok, semoga berjaya..Karnival sekarang berlangsung di Kuantan,Pahang.

No comments: