Sunday, February 24, 2013

" rindu Arwah :'( "


Bismillahirrahmanirrahim .
 Syukur ke hadrat Allah SWT kerana masih dikurniakan segala macam nikmat bagi meneruskan hidup dimuka bumiNYA ini .
Warkah ini terhasil tatkala hati dan ingatan yang merindui sahabat yang telah kembali ke rahmatullah hampir 2 tahun 4 bulan lalu . Warkah tanda kerinduan yang tak pernah terhenti .
.
NUR AMALINA BINTI SAIMIN ,

setelah 2 tahun lebih meninggalkan kami . Meninggalkan keluarga tercinta . Meninggalkan dunia yang fana . Meninggalkan segala-galanya untuk menemui yang Maha Pencipta . Tapi hakikat ini harus kami akui . kenyataan ini perlu kami redhai . Allah lebih menyayangi dirimu ~

Usia persahabatan 3 tahun ini akan dikenang hingga hujung usia . Sampai bila-bila . Terlalu banyak kenangan dan memori bermakna terukir dalam persahabatan ini untuk dikenang . Untuk diketepikan jauh sekali .

 Ama , saat mendengar perkhabaran pemergianmu , keceriaan bagai diragut serta-merta . Dunia ibarat gelap dan berputar . Separuh jiwa aten bagai telah hilang juga bersama pemergian rohmu . perkhabaran itu ibarat mimpi ngeri yang aten cepat-cepat mahu tersedar dari mimpi itu . Perkhabaran itu umpama penipuan terbesar yang pernah aten dengar . Hanya air mata dan tangisan yang mampu menggambarkan betapa menderitanya hati seorang sahabat yang kehilangan sahabat yang terlalu baik . Namun , hingga kering air mata sekalipun , roh dan jasadmu tidak mungkin akan bersatu kembali . Sungguh , Ibarat mimpi pemergian ini . sesakit manapun jiwa ini . seberat manapun hati ini . tetap kami harus relakan jua pemergian ama buat selama-lamanya :'(( .

TERLALU CEPAT . Terlalu singkat masa kita bersahabat . Masih banyak lagi janji dan harapan kita ingin capai bersama . Masih terlalu banyak ungkapan-ungkapan yang tidak terluah antara kita . Kehilanganmu teramat dirasai .
KENANGAN . Terlalu banyak kenangan yang tak mungkin aten lupa selagi ALLAH memberi nikmat ingatan ini . Terlalu banyak memori dengan ama yang terpahat kukuh dalam ingatan aten dan rakan-rakan yang lain . Kenangan yang terlalu bermakna :') .

AMA ,
Kami  meredhai pemergianmu . Bersemadilah dengan aman dan tenang di sana . Kami juga akan ke sana . cuma waktunya sahaja yang berbeza . mungkin esok , lusa , entah bila :/ nantikan kami . Semoga kita akan terus bersahabat dan bersahabat di akhirat sana . semoga segala salah dan khilaf aten pada ama diampun dan dimaafkan . tiada siapa yang dapat menggantikan Ama di hati kami . Ama telah pergi meninggalkan kami dan orang-orang yang disayangi , tapi Ama akan terus hidup dalam jiwa-jiwa kami . semoga Ama ditempatkan bersama orang2 yang beriman :') 

 - Al-fatihah -
Sahabatku ,
Hati manusia hanya mencintai sekejap . kaki hanya bisa melangkah sejauh lelah .
Tetapi sebuah persahabatan adalah keabadian yang sangat bernilai buatku . 
Ketahuilah . salah satu hadiah terindah yang pernah ku dapat adalah mengenalmu dan bersahabat denganmu :') .

" Tanda-tanda diri masih disayangi Allah SWT :') "





Assalamualaikum sahabat-sahabat :)
Alhamdulillah hari ni 24 februari 2013 , kita sebagai manusia di Bumi Allah ni masih lagi diberi peluang untuk menghirup udara segar malah masih lagi dapat bergurau senda bersama keluarga dan rakan-rakan yang tersayang .



 Tajuk saya hari ni sebenarnya ialah tanda-tanda diri kita ni masih disayangi Allah SWT . Tiba-tiba hari ni rasa nak berceloteh pula di ruang ni.
Antara tanda-tanda yang saya rasa sahih setelah dikaji selidik ialah :



Pertama : Jika Allah SWT sayangkan kita , Allah akan uji kita dengan pelbagai dugaan agar kita tidak terlupa dengannya . Sebab apa ya ? sebab orang yang dilanda masalah seperti sakit demam atau apa sahajalah pasti akan berbalik kepada Allah . Mereka akan merintih untuk mencari penyelesaian bagi masalah mereka  . Berkat kesabaran dan yakin dalam hati bahawa sakit ini adalah anugerah Allah kepada aku , supaya dosa-dosa kecil yang menumpang dalam diri ini terhapus . Ingat ! sakit apa sekalipun kita itu adalah anugerah dari Allah . Allah sangat sayangkan hamba-hambanya yang sentiasa ingat padanya , sentiasa merintih padanya . 


Kedua : Allah SWT sangat sayang pada kita apabila kita hendak melakukan maksiat seperti pergi ke club malam , disko atau apa sekalipun yang berunsur negatif akan ada sahaja yang menghalang kita dari melakukannya .Contohnya , ketika ada manusia yang ingin pergi ke club malam . Tiba-tiba semasa dalam perjalanannya kereta yang dinaiki rosak . Ha itu tandanya Allah sayang kita . Allah tidak mahu kita terjebak dengan perkara tersebut .


Ketiga : Apabila kita pernah melakukan dosa seperti berzina , mencuri atau apa sahaja yang negatif . Tiba-tiba , terdetik dalam hati kita untuk bertaubat , untuk pulang ke pangkal jalan . Ha . itu maknanya Allah masih sayangkan kita . Allah rindukan kita untuk berdoa padanya . untuk bertaubat padanya dengan taubat yang sebenar-banarnya . Jadi kita amat beruntung dan harus mengambil peluang yang ada untuk berubah menjadi yang lebih baik . Sesunnguhnya Orang-orang yang bertaubat kepada Allah seperti bayi yang baru dilahirkan yang masih suci seperti kain yang bewarna putih . Jadi , apa tunggu lagi ? JOMLAH :)


Rasanya itu je perkongsian hari ni . Saya harap walaupun ada tiga je tanda nya sahabat-sahabat dapat mengambil pengajaran ya dari apa yang dicoret di atas . Tapi percayalah sahabat-sahabat, Allah SWT sang pencipta sekalian alam amat menyayangi dirimu kerana dirimu begitu berharga :) 



p/s : adakah manusia boleh berkata aq telah beriman, sedangkan dirinya tidak diuji.
Ujian adalah anugerah dari Allah supaya kita dapat bermuhasabah diri semula :)

Monday, February 18, 2013

renungkan :')



Inilah dia rahsia pergerakan dalam solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu.



1. Niat Sembahyang : Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.




2. Berdiri Betul : Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.




3. Takbir-ratul Ihram : Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.




4. Fatihah : Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.



5. Ruqu' : Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6. I'tidal : Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7. Sujud : Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8. Duduk antara 2 Sujud : Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur.

9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) : Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10. Tahhiyat Akhir : Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh mungkar & nangkir di dalam kubur.

11. Selawat Nabi : Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12. Salam : Memelihara kita di dalam kubur.

13. Tertib : Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

Saturday, February 16, 2013

CNF :')


Awak ,
Saya tak tahu kenapa ,

Hari silih berganti ,
Saya sayang awak makin kuat ,

Saya harap awak tak akan tinggalkan saya :')

Tapi ,
" kita tak tahu masa depan yang akan berlaku " 

Ya ,
Saya tahu kita tak tahu apa yang akan berlaku :/
Kita hanya mampu merancang je kan sayang ?
Allah yang menentukan segala-galanya :')

Thanks sayang sebab banyak sabar dengan kerenah saya.
Awak tetap layan saya dengan baik walaupun awak penat :'(
Layan saya berbual , makan & lain-lain.
Saya faham awak tapi saja je buat-buat tak faham .
Sebab apa ? Saya rindu sangat kat awak :'( .
Sebab tu la saya selalu kacau awak bila awak free jeh :') .

p/s : Saya nak awak tahu saya sayang kat awak , rindu kat awak :') 



p/s : Rindu sangat kat awak :')

S.A.Y.A.N.G CNF <3


Saturday, February 9, 2013

LiStEn ^^


Listen To the song here in my heart
A melody I start but can't complete
Listen To the sound from deep within
It's only beginning to find release
Oh the time has come for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own all 'cause you won't listen
Listen I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried to say what's on my mind
You should have known -
Oh Now
I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I've gotta find my own
You should have listened
There is someone here inside
Someone I thought had died so long ago
Oh, I'm screaming out and my dreams will be heard
They will not be pushed aside or worse
Into your own all 'cause you won't listen
Listen I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried to say what's on my mind
You should have know
Oh, now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I've gotta find my own
I don't know where I belong
But I'll be moving on
If you don't, if you won't
Listen To the song here in my heart
A melody I start But I will complete -
Oh Now I'm done believing you
You dont know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you think you gave to me
But now I gotta find my own

kehilanganmu berat bagiku :'(


Sampai mati pun engkau takkan ku lepaskan
Akan ku jaga seumur hidupku
Beribu puisi yang ku untaikan untukmu
Ingin ku slalu memiliki kamu
Jangan pernah kau sakiti aku lagi
Cobalah untuk lengkapi hidupku
Ku ingin menjaga dirimu
Tak akan pernah ku sakiti kamu
Ku mohon temanilah aku jangan pernah rapuh di sepanjang umurmu
Ku mohon temanilah aku jangan pernah rapuh di sepanjang umurmu
Kehilanganmu sungguh berat bagiku
Hampa hidupku terasa tanpa kamu
Genggam tanganku dan jangan kau lepaskan
Karna ku tak sanggup hidup tanpa cintamu


Ku mohon temanilah aku jangan pernah rapuh di sepanjang umurmu
Ku mohon temanilah aku jangan pernah rapuh di sepanjang umurmu

Kehilanganmu sungguh berat bagiku
Hampa hidupku terasa tanpa kamu
Genggam tanganku dan jangan kau lepaskan
Karna ku tak sanggup hidup tanpa cintamu
Kehilanganmu sungguh berat bagiku
Hampa hidupku terasa tanpa kamu
Genggam tanganku dan jangan kau lepaskan
Karna ku tak sanggup hidup tanpa cintamu




ILOVEYOUSOMUCHH CNF <3

konfius :(


Kenyataan adalah sesuatu yang menyakitkan , mengelirukan dan sukar difahami . Namun itulah yang harus ditelan walaupun pahit . Akur dengan segala ketentuan . Kehidupan adalah bukan cerita rekaan atau nukilan novel yang penghujungnya boleh direka dengan pengakhiran bahagia . Dalam kehidupan ini sukar dijangka . Kita terus mencari impian yang ingin kita gapai . Adakalanya semakin kita mencuba , kita semakin hampir dengan kekecewaan . Air mata pula menjadi teman setia . Kehangatan air mata seolah cuba merawat lebam dan luka di hati . Tembok kolam air mata tidak lagi seteguh dulu . Memudahkan banjir melanda taman hati yang penuh kepiluan . Gerimis melanda, justeru dedaun kesedihan berguguran . terus hanyut di bawa arus dan lemas dalam cungap nafas sendu :')

Tentang Kehidupan ^^

Entah mengapa ku luahkan di petang hari ini tentang kehidupan :') .


Kehidupan bermula seseorang itu lahir ke muka bumi ini sehinggalah hembusan nafas terakhir . Kehidupan ini seperti roda , ada masanya kita berada di atas dan ada masanya kita berada di bawah . Berbekalkan semangat dan ketabahan kita meneruskan kehidupan di muka bumi ini sama ada susah atau senang .
 Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagiaan . Berkat usaha dan kesabaran kita akan mencapai kejayaan . Namun, tak semua yang kita usahakan , kita akan memperoleh segala impian kita . Ada masanya , semakin kita berusaha semakin dekat kegagalan yang datang menghampiri . Itulah hakikat kehidupan yang perlu kita terima , qada dan qadar yang telah ditetapkan . 
Sebagai manusia , kita harus sabar menghadapi ujian hidup ini .
Segala apa yang kita lakukan di dunia ini perlu disertakan dengan keikhlasan . Jangan kita harapkan sebarang ganjaran dan pujian , kerana tidak semua manusia tahu menghargai . Jarang manusia menghargai apa yang mereka ada dan yang mereka terima . Sudah menjadi adat kesilapan sebesar zarah , itulah yang mereka nampak dan sering perkatakan . 
Begitulah kehidupan , langit tak selalunya cerah , ada masanya mendung dan kemudian hujan datang menimpa . Jadi perlulah kita sediakan payung sebelum hujan . Kita perlu bersedia sentiasa dalam menghadapi sebarang kemungkinan .Kehidupan ini penuh ranjau dan duri . Berbekalkan semangat , azam dan usaha yang gigih kita akan terus melalui denai-denai kehidupan ini . Ada masanya kita merasakan kehidupan ini terlalu indah. Ada masanya kita merasakan kita bersendiri menjalani kehidupan ini walaupun kita berada di tengah kesibukan kota. Itulah warna-warni kehidupan . Pengalaman mengajar kita erti kehidupan, menjadikan kita semakin matang dan bijak membuat keputusan .

Kesimpulannya, gembira atau tidak , suka atau tidak , kita perlu meneruskan hidup ini . Suka , duka adalah permainan kehidupan dan kita tidak dapat lari dari merasainya . Carilah kegembiraan dan carilah kebahagiaan . Teruskan perjalanan hidup ini bersama semangat dan keazaman. Tanyalah diri apa yang kita inginkan kerana hati tidak pernah menipu dan di situ kita akan bertemu jawapannya. :') .


:')






di sebalik senyuman ♥ 


cinta tak terucap :') 


aku sayang kamu..itu kata hati aku,aku tak tipu tentang niey :')



Wednesday, February 6, 2013

" miss CNF :'( "


Oh cinta kini dirimu ada dimana
Ku sangat merindukanmu
Ku sangat membutuhkan dirimu

Oh cinta ku harap engkau cepat kembali
Jangan engkau pergi lagi
Jangan kau meninggalkan diriku

Sering ku rasa rindu ini menyiksa
Sungguh terasa hidup ku kini hampa
Bila kau tak ada di sini

Sayang ku ingin engkau tahu
Sayang ku ingin kau mengerti
Saat ini aku merindukan engkau
Yang jauh , yang jauh

Ingin rasanya ku berlari
Tuk membawa engkau kembali
Di pelukku , hanya di pelukanku .
Oh ..

Sering ku rasa rindu ini menyiksa
Sungguh terasa hidup ku kini hampa
Bila kau tak ada di sini

Sering ku rasa rindu ini menyiksa
Sungguh terasa hidup ku kini hampa
Bila kau tak ada di sini

Sayang ku ingin engkau tahu
Sayang ku ingin kau mengerti
Saat ini aku merindukan engkau
Yang jauh , yang jauh

Ingin rasanya ku berlari
Tuk membawa engkau kembali
Di pelukku, hanya di pelukanku
oh ..



CNF forever :')
ILOVEYOUSOMUCHH ! <3


I do not need anyone else, I just need you :')