Wednesday, December 28, 2011

running man !

 Salam Nuriznabilah .

                                         

  aku mahu an baju uh !
 ad spe2 baik ati nx tolong beli an baju uh at aku ??
 *muka x aw malu
 haha .
 dha lame aku mencari baju ney ,
 tapi x jumpe2 ,,
 huhuu ..
 ---------
 thanx too indera ibrahim ..
 coz tlg aten yerp cr baju uh !
 thanx sangat2 !

Tuesday, December 27, 2011

Karakter biasa/menyampah di facebook

 Salam Nuriznabilah .

        
                                           
    


   

 
  
 
   

 sekian ,
 wassalam

Sunday, December 25, 2011

Rakyat Malaysia Susah Ucap Terima Kasih.


PUISI: HARGA SEBUAH TERIMA KASIH

Ah! Berat mulutku!
Malaslah aku,
Haruskan menyebut itu?
Mengapa perlu?!
Itu kah alasanmu?
Apakah susah kata itu?
Perlukah kau bayar itu?
Apakah rugi keringatmu?
Hanya menyebut itu?

Kau minta dibantu,
Tidak? Tidak kau minta itu??
Tapi mereka yang mahu,
Sungguh egonya kamu,
Tidak menyebut, walau satu,
Kau janjikan balasan?
Bukan itu yang mereka pinta,
Kerna datangnya dari keihklasan
Tak terfikir mahu apa-apa,

Tapi kau!
Lansung tak hiraukan,
Apakah nilai keikhlasan?!
Mampukah kau nilaikan???
Mampukah kau hargakan???

Tidak kawan!
Ringgit tak boleh melawan,
Walau dengan jutaan,
Untuk usaha dari keikhlasan,

Cuma,
Tidak ternilai sudah jika,
Sekadar kau merintih,
Terima kasih..

                                                     

*terima kasih buat rakan semua! sahabat blog, follower, pengunjung setia, dan
terutamanya mak, abah serta keluarga~ ;)

Tuesday, December 13, 2011

maksud sebalik mimpi ??

 Salam Nuriznabilah ..

 erm ,
 mimpi ney berlaku selepas aku jaga 2 owg adik kecil aku yang sakit ,,
 then aku tdow blQ lam kowl 4.30 pagi ..
 dalam mimpi uh aku dapat prgi menunaikan umrah wif atuk n nenek aku ,
 pelbagai dugaan sebelum aku pergi mengerjakan umrah uh .
 macam2 aku lalui ,
 tapi , alhamdulillah , berkat kesabaran dan ketabahan aku ,
 aku selamat sampai ke mekah ,
 perasaan terharu , bersyukur n x dpt aku ugkap an ..
 linangan air mataku mengalir dgn pantas sekali , tanpa aku sedari ..
 melihat sahaja kaabah d hadapaku ,
 aku rebah sambil bersujud syukur kepadaMu ya Allah .
 tup2 ,,
 aku tersedar dari mimpi too sambil linangan air mate ,,
 igat an aku menangis lam mimpi ja , p , sebaliknye .
 aku termenung seketika ,
 ya Allah ,
 ada apa dengan mimpi hambaMu ini ya Allah ..
 *air mate x henti2 mengalir
  .............
 then aku terpikir ,
 kenapa aku x pergi bersama mengerjakan umrah bersama orang tua aku ??
 kenapa ??
 ada apa sebenarnye ?
 huhuhu ..
 mungkin  Allah memberi 1 petunjuk lam mimpi aku uh ..
 ..........
 erm ,
 aku ingin berubah sebelum aku mati !
 x kira pelbagai dugaan n rintangan yg aku kene lalui ,,
 aku ttp kene kuat !
 InsyaAllah .

 mkin lme aku mgrang ,
 mkin laju air mte aku ,,
 huhu ..
 syukran ya Allah ..


 sekian ..
 wassalam ..

Saturday, December 10, 2011

kawan terkilan dengan sikap aku ??

 Salam Nuriznabilah ,

 aten ,
 makin lame , makin aku rase terkilan dengan perangai ko .
 ko nx aw sebab pe ??
 sebab...
 owg nx itu , nx ini , ko ikut ja an ..
 x kire r ko kene korban an mse or nyawa ko un kan ?
 sume uh ko tolak ketepi .
 sebab pe ??
 sebab manusia yang bergelar sebagai kawan ko ,
 bila owg mntak tolong , ko x pernah nx tolak an ,
 kecuali ko tol2 x ley nx tolong ..
 tp , bila ko mintak tolong or pape , cm2 alasan dyeowg bagi !
 law aku mrh an , ko ckp x pe , bse la too ,
 mybe dyeowg ada kerja ..
 kepale hontak ko !!
 ko bkn aw , dye kluar ngn Bf/Gf dye ka ..
 then bagi cm2 alasan at ko ,
 ok , fine ! aku aw ko mmg jnis mcm uh ..
 tp , ko x ley selalu accept ja bila owg mntak tolong too , 
 bukan aku nx hasut ko ,
 tp , ko un kene r pk ,
 yela , owg tengok ko selalu ja hepy an ?
 cm ko x de pape masalah un ..
 tp , dyeowg x tahu ko uh selalu ja sakit ,
 ko , pandai sorokkan kesakitan yang ko alami uh ,,
 huh !!
 bab duet un 1 hal ,
 owg nx pinjam duet , ko bagi ja an ??
 x kira r dye uh bayar balik or x ,
 adoi ..
 duet parent ko bg uh bkan untuk memberi kesenangan at owg len .
 tp , untuk ko ,
 ney x , law owg swoh blnje or pape , ko ikt ja . 
 nx kate lurus bendul , mmg x sesuai ngn ko ,
 ermm ,
 aten2 ,
 aku aw , niat ko uh ikhlas ,
 tp , x an sume bnde ko nx korban an untuk ko pnye kwn ,
 aku aw diri ko cmne dr A to Z ..
 x perlu nx sorok sume uh dari aku,,
 aku always perhati sikap ko uh ,
 owg wt jaat cmne un at ko , 
 ko wt x aw ja an ..
 tp , law bnde uh tol2 wt ko trse , mmg ko tuuttt ...
 ko fhm an mksud aku ?
 ko renung2kanlah kate2 aku uh ,


 huh !!
 salah ke aku buat sume uh slme ney ??
 adoi ,
 lepas aku kene hentam d kawan aku ney ,
 aku always terfikir ,
 mmg ada kebenarannye ,
 p , cm uh lorh ..
 aku an ,
 dengar sekejap ja ..
 hahaha ..
 cowie geng ,
 aku try ubah ckt peragai aku ney ..
 thanx 4 all aw ,
 x sgke lop slame ney ko ambil berat pasal aku ,
 thanx bangat2 aw geng .
 *terharu derr

 sekian ..

Friday, December 9, 2011

hilang bosan n tekanan wif dee !

 Salam Nuriznabilah .

smlm aku p lorh jln2 wif dee ea ..
kteowg same2 bosan ..
 so , aku un ajop r p bandar ..
huhuu ...
....................


ney c sos tomato .
heehehe ...

pnt mrntau bandar owg ,,
so , p mam lorh lop ..
lapo !!!


 smbl2 mam uh , aku trpndang mamat2 ney ..
tersentap un ad ..
 sal ??
 kowg tgk lorh bju skowla uh , cm2 dsign ad .
 hahahha ..
law aku rela blik tukar baju lu ..
malu wey !!

yum3 !!



                                                           tekun law bab2 mam ea ..
                                                                      hahahaha ..



 x puas mam ag c dee ea .
p lop bli mknn ..
 adoi ..

 sempat ag poss !

 tme ney pling lwak ,
kak cshier uh wt krje gljos skli ,
x aw bnde ..
tkn kybord cm nx mrsk an ja ..
hahaha ...



anwy ..
thanx kawan !

Thursday, December 8, 2011

befday Bff !

 Allah selamat an kamoo ,
 Allah selamat an kamoo ,
 Allah selamat an honeysweet ifA .
 Alah selamat an kamoo ..

 yunk !!
 slmt ulang taon yg ke-18 .
  smg d pnjg an umr , d mrh an rzki , d rhmti olehNya n alwys scess in ur life ..
 yeah !!
 aQ sje ja mlewat an utk wish at ko .
 hehhe ..
 jgn mrah aw ..
 .............
 taon ney x ley wt cm taon lps ..
 coz ko jaoh dr aQ ..

 *stkt dungun ja da jaoh ,
 hahaha

 .

 ney yg taon lps pnye .
 haha .
 smple ja .
 too ja yg aQ mmpu wt utk ko yunk ..
 huhu ..
 *cowie taw ,



      ifa + aten + erah = adQ erah yg menyibuk ! haha

 kenangan hanye tggal kngan ..
 huwaa ..
 sob2 !

 smg ari2mu bhgia d smpg yg trcyg ..
 yeah !!

*cyg ko ktat2 !
*bff

Wednesday, December 7, 2011

ManUsiA

  bila di swoh mlkukan pkre baik ,
 beribu alsan d beri ,
 nx mkn la , nx tdow la , nx too la , nx ney la ..
 neQ heran aq ..
 bnd aq swoh wt un , 4 akhirat kelak jgk ..
 bkn pe un ..
 dmi kbaikan kita sebagai umatnye ..
 ..............
 lapang sblm sempit
 kaya sblm miskin
 sihat sblm skit ..
 hidup hnye smntre weyh !!
 MATI ITU PASTI !!

 *ckap untuk k'baikan b'same jgak

 #lawteraseuhcpt2bawabertaubat

Sunday, December 4, 2011

maw jual ini camera mEyh ! (sony a390 )

Salam Nuriznabilah ..





sony a390..kitlens 18-55,zoom lens 55-200,speedlite cybertik df mz45,memory crd 8 gb,digic eye wide converter lens n beg silang sony...sy igt nk jual smue nie dlm hrga rm1___ ..
 hrge ley nego ag ..





spe2 yg b'minat infm sy ..

:: HATI SANG PEREMPUAN ::

 Salam Nuriznabilah ..



Betullah,
Bila orang yang sering merasa kesusahan di dunia,
Sekali dicelup ke dalam syurga,
Mengakunya,  ‘aku x pernah merasa susah!’
Dan bila orang yang selalu berada dalam nikmat hidup di dunia,
Bila sekali dia di celup dalam neraka,
Katanya ‘aku xpernah merasa nikmat!! Tuhan tak adil!’
Semoga Allah tak pesongkan hatiku dengan dugaan kali ini,
Semoga aq tak pernah fikir untuk salahkan Pencipta aq,
Semoga aq tak guna perkataan ‘kalau’ menyalahkan takdir,
Semoga aq berfikir masih di dalam ruang kewarasan aq,
Hati perempuan yang ampuh,
Tapi kenapa ya?
Takde yang dapat selami,
Sekuat mana sebuah kata-kata,
Boleh disangkah dengan satu perkataan je,
Dan bila maaf yang aq ucap berkali-kali,
Takde makna bile yang lain ucapkan pada si hati,
Betullah,
Kadang-kadang kita tak boleh harap hati orang lain sama macam hati kita,
Kadang-kadang Si Petala(syaitan)  yang merasa diri hebat tu berjaya kalahkan hati,
Sekuat mana pun iman seseorang,
Sebanyak mana solat yang didirikan,
Bila sesal dan takbur, dengki dan ego ditunjangkan bersama,
Bila hati dirajai lebih dari kecanggihan akal,
Mana sorok iman?
Mana sisipan sabar?
Allah, peliharakanlah hatiku
SubhanAllah
Alhamdulillah
Lailahaillallah
Allahuakbar
Robbana latuzi’ qulubana
Janganlah Kau pesongkan hati kami, Ya Allah
Janganlah Kau pesongkan hati kami, Ya Allah
Janganlah Kau pesongkan hati kami, Ya Allah
Ihdinassirotalmustaqim..
Tunjukkanlah kami ke jalan yang benar..
Dan semoga dugaan ini sebahagian daripada petunjuk yang selalu Kau janjikan..
Dan semoga petunjuk ini menuju keredhaanMu, ya Allah..
Dan semoga segala keping hati di sekitar aq,
Sentiasa diberi ketenangan dan di bawah bimbingan Mu ya Rabbi..
Dan semoga hati setiap perempuan di kelilingku,
Di singgahi nur petunjukMu, ya Allah..
Amin..
Amin..
Amin..

Bersyukurlah , Allah Ciptakan Semuanya Bersebab :)

Salam Nuriznabilah ..


Bersyukur dengan ape yg diciptakan ALLAH . sesetengah org , xpuas dengan apee yg ALLAH ciptakan , mmg laaa . aku pon xpuas , bukan xpuas , tp TAK cukup puas lagi . sbb org lain ade ape yg aku takdee , heh . kn kn ? semua org mesti merasai ituuu . HEE . Bersyukurlahh kalau ALLAH ciptakakn kita BUTA . sbb ape ALLAH ciptakan kita buta ? sbb ALLAH xnak kita tengok benda yg tak senonoh , benda yg mmg xpatot ditengok . Bersyukurlah kalau ALLAH ciptakan kita BISU , sbb ape ALLAH ciptakan kita bisu ? sbb ALLAh xnak kita cakap benda yg tak senonoh dengan orang lain . sbb ALLAH xnak kita mintak nak minom benda HARAM tuu .  Bersyukurlah kalau ALLAH ciptakakn kita kurang keupayann utk BERJALAN , sbb ape ALLAH ciptakan kita kurang keupayann kita BERJALAN ? sbb ALLAH xnak kita melangkah pergi kee tempat2 maksiat . tenpat2 kotor . Bersyukurlah kalau ALLAH jadikan kita SERDAHANA . sbb ape ALLAH jadikan kita serdahana ? sbb ALLAH xnak kita jadi tamakk . xnak kita berlagak . Bersyukurlah kalau ALLAH jadikan kita BERADA , sbb ape ALLAH jadikan kita berada ? sbb ALLAH nak uji kita . nak uji tahap nafsu kitaaa . semua benda kat dunia nie bersebab laa . cer korg fikirr kn kn :)

Bersyukur lahh :)


 sekian sahaja coretan saia .

Jual Badan Sebab Nak Dapat Duit ?

cerita nie dari sumber2 yg boleh di percayai ea , haha , bukan novel ke ape niee :)
ade satu mamat nie , dia 31 tahun , MUDA lah lagi kn , dia nie pemaju perumahan , kira org berduit laa jugak kn . ade isteri sorg jee , hahaha . keje pegawai bank . mansyukk laa kn .ade bpe org anak tu xpasti laa .

lelaki nie ade simpan *STOK . STOK dia dok jauh laa dari diaa . xtaw laa ade suami ke tak . ade anak perempuan , xtaw umo bpee laa kn .lelaki nie bagi STOK dia rm3000 sebulan kalau LAYAN . banyak wooo . semakin bulan , semakin menaik ohh ? sebulan rm6000 pulakk . kalau anak dia LAYAN , akan jadi rm10,000 sebulan . gilaa kn ?

dia jual anak dia utk duit ohh ? lelaki tu cakap , anak perempuan dia xpyh xlayan mcm mn STOK dia layan , anak STOK tu akan layan mcm mn lelaki tu nakk . gilaa babi ? mak dia xgunaa oh ! kesian kn , muda2 dah jadi cmtuu . duit boleh ubah manusia berubah jadi cmtu .

mcm mn lah perasaan isteri dia kalau kantoi kn , dengan anak perempuan dia lagi . xguna betol !
nafsu binatang kot . xcukup sorg isteri , amek lagi org lain , cmpur lagi anak dia . woo . tu pon xpuas lagi , ajak lagi org lain layan dia . BODOH gila .

ENDs*



Friday, December 2, 2011

about lit. sys .

 Salam Nuriznabillah .

 mownink2 !!
 spe yg lom bgn solat sbuh uh , bgn lorh ..
 hehe ,
 aQ aw ,
 pagi yg mendung cmney , bez lyn tdow an ?
 ish3 !
 cowie lorh x dpt b'boloxs at cney smlm ..
 adq aq gne laptop ..
 huhuhu ..
 *kesulitan yg b'laku amt d kesali
 .................
 blik pd topic at ats uh ' about litter sys ' .
 who ??
 msty lorh adQ prmpuan aq yg sowg ney haa ..
 nme dye fatin jgk ..
 same wif me !!

 jz yg blkg ja len ..
 pe kne ngn dye ??
 haaa ..
 nx aw ??
 adq aq sowg ney p'diam , p, berisi ..
 kowg nx aw npe aq ckp cm uh at dye ??
 hahaha ..
 .............
 nx d pendek an cter ,
 form 2 da pndai b'couple2 uh ..
 perghh !!
 klh aQ ..
 haha ..
 yg part aq nx ske ..
 time bce msg dye scr 'senyap' ..
 hahaha ..
 ble bke ja at inbox ,
 wow !!
 sume boys derr ..
 3 kpg ja t'selit nme p'puan ..
 aq un bce lorh msg yg boys anta uh ,
 sume msg mnsuk kalbu ..
 ish3 !!
 pggln lop 'baby' n 'abg ' (mmg nome , p, utk prgkt dyeowg lom ssuai , haha )
 wow !! 
 *tersentap yg kbrpe kli nth 
 klh aq couple tme dulu2 ..
 aq jz 'saye' n 'awk' ja ..
 x de r lop cm adq aq ..
 KITE MEMANG KONTRA !
 *bak kte c vFp
 haha ..
 acik2.. 
 mkin mju ko acik ..
 p , acik kne igt ,
 jgn prnah sesali sume ney ..
 igt uh !!


 > solat jgn tggl !!
 > jg maruah k'luaga n diri sendiri ..
 > jg dri beQ2 
 > do the best in your PMR 2012 ..


 sekian coretan b'boloxs dr " saia "