Sunday, February 24, 2013

" rindu Arwah :'( "


Bismillahirrahmanirrahim .
 Syukur ke hadrat Allah SWT kerana masih dikurniakan segala macam nikmat bagi meneruskan hidup dimuka bumiNYA ini .
Warkah ini terhasil tatkala hati dan ingatan yang merindui sahabat yang telah kembali ke rahmatullah hampir 2 tahun 4 bulan lalu . Warkah tanda kerinduan yang tak pernah terhenti .
.
NUR AMALINA BINTI SAIMIN ,

setelah 2 tahun lebih meninggalkan kami . Meninggalkan keluarga tercinta . Meninggalkan dunia yang fana . Meninggalkan segala-galanya untuk menemui yang Maha Pencipta . Tapi hakikat ini harus kami akui . kenyataan ini perlu kami redhai . Allah lebih menyayangi dirimu ~

Usia persahabatan 3 tahun ini akan dikenang hingga hujung usia . Sampai bila-bila . Terlalu banyak kenangan dan memori bermakna terukir dalam persahabatan ini untuk dikenang . Untuk diketepikan jauh sekali .

 Ama , saat mendengar perkhabaran pemergianmu , keceriaan bagai diragut serta-merta . Dunia ibarat gelap dan berputar . Separuh jiwa aten bagai telah hilang juga bersama pemergian rohmu . perkhabaran itu ibarat mimpi ngeri yang aten cepat-cepat mahu tersedar dari mimpi itu . Perkhabaran itu umpama penipuan terbesar yang pernah aten dengar . Hanya air mata dan tangisan yang mampu menggambarkan betapa menderitanya hati seorang sahabat yang kehilangan sahabat yang terlalu baik . Namun , hingga kering air mata sekalipun , roh dan jasadmu tidak mungkin akan bersatu kembali . Sungguh , Ibarat mimpi pemergian ini . sesakit manapun jiwa ini . seberat manapun hati ini . tetap kami harus relakan jua pemergian ama buat selama-lamanya :'(( .

TERLALU CEPAT . Terlalu singkat masa kita bersahabat . Masih banyak lagi janji dan harapan kita ingin capai bersama . Masih terlalu banyak ungkapan-ungkapan yang tidak terluah antara kita . Kehilanganmu teramat dirasai .
KENANGAN . Terlalu banyak kenangan yang tak mungkin aten lupa selagi ALLAH memberi nikmat ingatan ini . Terlalu banyak memori dengan ama yang terpahat kukuh dalam ingatan aten dan rakan-rakan yang lain . Kenangan yang terlalu bermakna :') .

AMA ,
Kami  meredhai pemergianmu . Bersemadilah dengan aman dan tenang di sana . Kami juga akan ke sana . cuma waktunya sahaja yang berbeza . mungkin esok , lusa , entah bila :/ nantikan kami . Semoga kita akan terus bersahabat dan bersahabat di akhirat sana . semoga segala salah dan khilaf aten pada ama diampun dan dimaafkan . tiada siapa yang dapat menggantikan Ama di hati kami . Ama telah pergi meninggalkan kami dan orang-orang yang disayangi , tapi Ama akan terus hidup dalam jiwa-jiwa kami . semoga Ama ditempatkan bersama orang2 yang beriman :') 

 - Al-fatihah -
Sahabatku ,
Hati manusia hanya mencintai sekejap . kaki hanya bisa melangkah sejauh lelah .
Tetapi sebuah persahabatan adalah keabadian yang sangat bernilai buatku . 
Ketahuilah . salah satu hadiah terindah yang pernah ku dapat adalah mengenalmu dan bersahabat denganmu :') .

No comments: