Saturday, February 25, 2012

Kita Sebagai Seorang Blogger ,Mestilah Begitu ,Mestilah Begini !


Kita sebagai blogger yang cun melecun,kacak lagi berwibawa...serta segak..
(tambah lagi jika perlu)


MESTILAH...



1 ) BALAS KOMEN PEMBACA

Seriously la..bagi aku,balas komen2 pembaca tu sangat2 la penting..ha,siap bold lagik..ingat senang ke nak dapat respons daripada diorang?ish ish..kalau bagi aku la kan,dapat 1 komen tu pun dah rasa sangat2 dihargai..walaupun komen tu banyak macam mane pun,kita tetap kena balas..sebab kadang2..ade pembaca yang akan check balik komen2 yang dia penah bagi..sebab dia nak tengok kalau2 tuan blog tu bagi respon balik..jadi hargailah pembaca kita..bagi aku,yang komen2 tu la yang banyak bagi aku semangat untuk teruskan ber-blogging..jangan pulak mentang2 dah dapat banyak komen..korang biar camtu je..sebab taknak nampak jumlah komen yang banyak tu rupa2nya tersenarai nama korang sekali..apaa daa..podahh cittt ! =_=


2 ) UCAPAN DI CHATBOX

Kadang2 ada yang guna cara untuk mem-promote entri baru diorang dari chatbox ke chatbox..eh,aku rasa..tak patut la buat camtu..sorry to say la...aku tau tak salah..cuma bagi pandangan aku..nampak sangat macam tak ikhlas nak datang kat blog kita..target cuma nak promote entri2 baru...kalau aku lebih suka greet diorang..agar diorang rasa lebih dihargai..kalau aku rasa aku ter-singgah kat blog yang agak cantik..aku memang akan puji..what you got is what you deserved..aku terus terang je..aku takdelah sebok nak promote entri aku sana sini kat chatbox orang lain..tak sweet bak hang ! koh koh koh...


3 ) FOLLOW TAK IKHLAS

isk..isk..ade jugak manusia yang camni..ade yang follow kita semata2 nak kita follow dia balik je..tu je lah keje ko..hah,kan aku dah bengang ni...siye jer kan bila dapat tau..aku suka kalau korang follow memaner blog sebab blog tu ade tarikan dia sendiri atau maybe entri2 dia agak menarik...bukan hanya sekadar...

"hai,saye dah follow awak,follow la titew balik err..."

"hye,jom follow saye,nanti saye follow awak balik..." (bunyi agak gampang)

"aku dah follow ko..ko tak follow aku balik..siap arhh ko.." (sori,yang ni rekaan)

tapi aku hargai sapa yang sudi follow aku tapi tak paksa aku follow dia balik..bagaimanapun..aku tetap follow balik dorang dengan hati yang suci (ececeh!)..FOLLOW-LAH DENGAN IKHLAS,TAK IKHLAS..memang asdfghjkl la aku cakap..fuuuu fuuuuu fuuuuu


4 ) KALAU NAK KOMEN,BACA BAGI HABIS ENTRI TU.

hish..yang ni kedengaran agak nak mintak pelempang..ok lah contoh..punya panjang lebar korang buat entri tu...(penat menaip,penat perah idea..).tetibe ade la manusia2 yang bagi komen berbaur begini...

" entri yang bagus,keep it up! "

" untung la...huhuhu..." (padahal entri tu takde kene mengene dengan UNTUNG pon)

" titew setuju! (ntah ape yang ko setuju ntah...)"

entri yang superb!teruskan menulis...." (sori,aku menaip)

dasar forever alone..dari situ nampak sangat dia tak baca habis pun dengan entri kita..tah2 tengok tajuk je..pastu terus komen..paham ape pon tidak..tapi takpe,bagus gak..bertambah sket jumlah komen titew kan kan?puih!maybe ni salah satu cara kenapa entri mereka..(si peng-komen tu)..jumlah2 komennya retiss bak hang! sebab kalau 10 blog dia dok bagi komen yang sama cam contoh kat atas,10 orang tadi tu la datang bagi komen balik kat blog dia tadi..dengan penuh bersemangatnya...(paham tak?)...hukum karma yang agak gedik..


5 ) IKLAN KAT CHATBOX.

kalau yang ni..ramai kot penah kena..tak bermaruah betul..hah!pegi chatbox orang lain,tapilink yang dibagi direct terus ke churp2..nuffnang..says.my.bla bla bla..(paham ke tak ni?)..kalau yang dah terbiasa terus klik nama2 kat chatbox tu..nasib arh..ko yang bagi untung kat dorang..tu yang KAYA GILER jadiknya dorang sampai sebok buat entri besar2 an dapat duet dari pihak pengiklanan tu..kalau korang nak buat kat chatbox aku..jangan harap nak dapat sesen pon..sebab aku hala dulu cursor kat setiap nama kat chatbox..and aku akan tengok link yang keluar kat bawah..(kan aku dah membebel ni)..so siye2 je lah usaha korang tu..jadi kepada anda..ikutlah cara saya okey..tak baik dapat keuntungan dari cara yang salah..giler sogehh namanya tu...



p/s : baru tukar lagu blog.header made from paint.buruk kan?haha =_=






Sekian,terima kasih.


No comments: