Tuesday, August 20, 2013

tiada yang sempurna :')

Assalamualaikum ^^.  

Ada segelintir manusia , expect kita untuk jadi sempurna . expect kita buat baik 24 jam tanpa buat salah . Sedangkan kita manusia biasa , mungkin mereka lupa , manusia biasa tidak sempurna dan pasti akan buat salah & melakukan dosa . Kita bukan Nabi , kita tak maksum :') . 

Susah nak puaskan hati orang . Kadang-kadang bila kita da selalu update status guna kata ganti nama ' saya ' , ' awak ' ,  tiba-tiba satu hari itu kita guna ' aku ' , ' kau ' , benda tu pom boleh jadi issue . Bila kita selalu update status baik-baik  dan tiba-tiba satu hari kita buat salah , orang-orang ini kutuk kita . cakap " eleh , igt baik sgt , rupanya sama je mcm org lain . " Lorh --' kAkak , Abang , mmg la kami ni sama je mcm org lain . sebab kami ni kan manusia biasa mcm akak/abang jgk . jgn expect kami sempurna tanpa commit salah dalam hidup ini :/ . 

Kalau ada orang yang mahukan saya jadi baik setiap saat tanpa buat salah silap , maaf, saya tak boleh , sebab saya tak sempurna . saya cuma boleh berusaha untuk tidak melakukan sebarang benda yang tak elok , tak baik utk agama , keluarga  dan diri sendiri . Tiada sebarang jaminan yg saya tidak akan melakukan dosa . 'Cause i'm just normal human being :') . 



DAN MUNGKIN MEREKA LUPA, NOBODY'S PERFECT.



No comments: